...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak splnit plán, který je o 300 % vyšší než loni?

Jak splnit plán, který je o 300 % vyšší než loni?

Představte si, že stojíte před výzvou, která by mohla otřást základy vašeho podnikání. Vaše ambice se rovnají skoku na Měsíc, ale pevně s nohama na Zemi. Ano, mluvíme o plánu, který je třeba až o 300 % vyšší než ten minulý rok.
Představte si, že stojíte před výzvou, která by mohla otřást základy vašeho podnikání. Vaše ambice se rovnají skoku na Měsíc, ale pevně s nohama na Zemi. Ano, mluvíme o plánu, který je třeba až o 300 % vyšší než ten minulý rok.

6. února 2024 jsme rozpoutali brainstormingovou bouři na našem webináři. Vy sami jste kormidlovali téma, my jsme jen dodávali palivo. A teď, když je webinář za námi, tak jsme ty nejklíčovější myšlenky sepsali, ať vás posadí do rychlíku ke splnění letošních cílů.  

Ambice, která vás zvedne ze židle

Máte v rukou plán, který by měl být vaším adrenalinovým shotem. Pokud vás neelektrizuje, je čas přehodnotit vaše ambice, nebo alespoň to upravit tak, aby vás to opravdu ze židle zvedlo. Máte ho? Je ten plán to pravé ořechové? Pokud ano, pak je čas ho rozdrtit na kousky, které můžete postupně plnit.

Když bychom za vámi přišli a řekli: „Letos zvýšíme obrat o 300 %“. Nakopne vás to k výkonu? Nebo to ve vás vyvolává spíš negativní emoci? „Jak to sakra asi chtějí splnit?!“ 

Místo rozhazování čísel, to nahraďte něčím, co rozpálí srdce celého týmu:

„Letos překonáme našeho největšího konkurenta!“

„Letos dobijeme nový trh!“

Pamatujte, velké cíle vyžadují velké vize a schopnost je rozkrájet na malé, stravitelné kousky.

Pokus omyl: Cesta k úspěchu, nebo do pekel? 

Pokud si myslíte, že váš první nápad je ten pravý, připravte se na překvapení. Není. Objevujte to, co funguje (a aplikujte to i v dalších oblastech), a odmítejte/vylepšujte to, co nefunguje. Buďte hladoví po změnách a inovacích. Víte, co se říká – stagnace je malý úpadek

Pokud vám něco v současném konverzním modelu nefunguje, zaměřte se na to. A objevte ten konkrétní uzel, kde se vám to zadrhává a jak to můžete změnit. Vesměs máte totiž dvě možnosti, buď zvýšíte kvantitu leadů, abyste nakonec dosáhli i větších prodejů, nebo zvýšíte kvalitu jednotlivých stádií ve vašem prodejním funnelu. Případně vyzkoušíte oboje.  😉

Berte chyby jako odrazový můstek k lepším výsledkům a vytvořte ve firmě prostředí, kde se lidé nebudou bát dělat chyby. Důležité je, jak se z nich poučíte a jak je využijete k posílení vašeho týmu. 

Rádi používáme: „Šéfe, co když to pose*u? Neboj se, určitě to pose*eš“ 

To samozřejmě neplatí, pokud se chyba neustále opakuje a očekává se jiný výsledek. 🙂  

AI v obchodě: Není pro každého, ale pro někoho může být zlatým dolem

Ano, AI může být vaším nejlepším kamarádem v obchodním procesu, ale než ho vytáhnete z rukávu, ujistěte se, že máte pevně postavený základ. AI není kouzelná hůlka, která vám obchod zachrání, ale správně využitá ve fungujícím procesu může udělat zázraky.

Například: V obvolávání leadů existují možnosti, kdy AI voicebot je schopný obvolat tisíce leadů a vám tak ušetřit spoustu práce a času. Vaši obchodníci se pak mohou už zajímat jen o ty, kteří projevili zájem. Neméně důležité je nastavení konverzačního procesu mezi robotem a volajícími, v případě kdy by se vám přesně tohle nepovedlo, můžete klienty spíše naštvat. 

Firma není jen obchodní oddělení, i když vám nosí zákazníky

Nesoustřeďte se jen na jednu oblast. Firma je ekosystém, kde všechno souvisí se vším. Pokud se vaše marketingové výsledky hemží leady, ale obchod s nimi neumí hýbat, je čas na týmovou poradu. To samé pokud obchod umí přivést nové klienty, ale delivery je nezvládá odbavovat. Akorát klienty můžete naštvat, protože budou dlouho čekat a znovu se na vás neobrátí. Takže vše propojujte a myslete v souvislostech. Když změníme A, jaký to bude mít dopad na B a C. 

Nejste si jisti, zda lidi vzdělávat? Tak si to spočítejte

Vzdělávání by měla být vaše priorita, ale vybírejte dobře. Dělat školení pro lidi jen proto, že dlouho nic nezažili nebo máme nevyčerpané budgety, je jako vyhození peněz do vzduchu. Vybírejte aktivity tak, aby mělo pro vás reálný dopad. 

Například: Snižuje se vám úspěšnost v rámci akvizice? Nechte si vytvořit workshop na míru a dejte si jasné KPI, které budete po workshopu vyhodnocovat a zároveň konkrétní aktivity, které z workshopu implementujete (to pak stojí na manažerech, aby pohlídali, že se změny zavádí – lidi to sami dělat nebudou). 

Společně s partnerem, který vás bude vzdělávat si zkuste zjistit, o kolik se mohou výsledky ve vašem týmu změnit, pokud budete vše aplikovat. Určitě vám dají výsledky z jiných firem, kde probíhal stejný nebo podobný workshop. Takže pak si můžete říct, pokud investujeme do workshopu například 50 000 Kč, po workshopu se mému týmu zvýší úspěšnost při akvizici o 10 %. Kdy se mi investice vrátí

A nezapomínejte ani na sebe. Vy jako majitel nebo ředitel, musíte jít příkladem. A hlavně neustále objevujte nové možnosti pro rozvoj svůj, firmy a jejich výsledků. Na webináři jsme už o Liborovi Zinkaizlovi mluvili (pomáhá majitelům ve strategickém rozvoji firem, kde uplatňuje své více jak 25leté zkušenosti z lokálního i mezinárodního byznysu – jako majitel například vybudoval pobočky pro německého výrobce Storck International (Merci, Toffifee, Werthers Echte), kdy realizoval celou distribuci i skladování a během 3 let dosáhli na obrat 100+ milionů) a povedlo se nám s ním domluvit termín na workshop, který řeší ty nejčastější strasti majitelů – jak předávat odpovědnost do týmu a nebýt stále u všeho, dodat odvahu pro klíčová rozhodnutí a neustále rozvíjet firmu i přes to, že budete mít čas na rodinu a koníčky.

Nevybírejte si partnery pro vzdělání, aby vám dali znalosti, ale aby vás vedli do akce a k cílové čáře. 

Podívejte se, jak se nám povedlo například u největšího call centra v ČR na projektu Vodafone zvýšit obchodní výsledky o 105 % nebo jak jsme v agentuře ABZAKOVO přeplnili plány.

Jak jako leader být u kormidla a ne u motoru? 

Jako majitelé a ředitelé máte v rukou klíč k úspěchu. Vaše rozhodnutí, vaše vedení a vaše strategie jsou základem pro dosažení těch ambiciózních cílů.

Připravte se, zaútočte a transformujte své podnikání s tou správnou dávkou odvahy, inovace a týmové spolupráce. A nezapomeňte, cesta k úspěchu není lineární; je to horská dráha plná vzestupů, pádů a překvapení. Držte proto kormidlo pevně, nebojte se výzev a užijte si jízdu!

Autor článku

CSO | Specialista na obchod a business development

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.