...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak zvládnout růst firmy a zavádět změny

Jak zvládnout růst firmy a zavádět změny

Změny nikdo nemá moc rád. Zvláště pak, když jde o změny, které se dotýkají vašich pracovních postupů, činností a jednotlivých úkolů. Jak změny zavádět tak, aby byly co nejmenší přítěží? Petr Bernadič vyzpovídal Lenku Pechrovou – specialistku na obchodní a marketingové strategie a vy se tak můžete dozvědět, jak s celým procesem naložit.
Změny nikdo nemá moc rád. Zvláště pak, když jde o změny, které se dotýkají vašich pracovních postupů, činností a jednotlivých úkolů. Jak změny zavádět tak, aby byly co nejmenší přítěží? Petr Bernadič vyzpovídal Lenku Pechrovou – specialistku na obchodní a marketingové strategie a vy se tak můžete dozvědět, jak s celým procesem naložit.

Jak zavádět změny?

Dejme tomu, že jste jako firma vyrostli. Ze zakládajících 4 členů se najednou stává mnohočetný tým a dochází přirozeně k přerozdělení povinností a úkolů. V takovém případě je třeba jednat citlivě a promyšleně. Je třeba se připravit na to, že se změny nestanou ze dne na den a paradoxně se efektivita týmu může snížit. Prvním a důležitým krokem ze strany majitele je to, aby zavedl a sepsal popisy daných pozic a konkrétní úkoly přerozdělil podle jednotlivých kompetencí zaměstnanců. 

Při velkém růstu je pak třeba nastolit pravidla firmy a nastavit efektivní komunikaci mezi jednotlivými členy týmu. 

Ať už se jedná o změnu čehokoliv, mějte na paměti, že je třeba komunikovat změny do týmu tak, aby si jednotliví členové uvědomili, co jim přináší za výhody a jak z toho mohou těžit

Rezistence jako možný scénář 

Při zavádění změn je důležité být připraveni na to, že se to někomu nebude líbit – i s tím se však dá pracovat. Pokud identifikujete zaměstnance, který je se změnami nespokojený, přistupte k domluvě. Naplánujte si s ním meeting one-on-one, kde ještě jednou vysvětlíte, proč takové změny nastaly a jaké výhody to (případně v budoucnosti) zaměstnanci přinese. Při tomto meetingu je stěžejní, abyste si i vy sami zaměstnance vyslechli a dali mu prostor k tomu, aby se vyjádřil. I to může přinést jiný vhled a vy můžete společně najít kompromis

Zpátky do starých kolejí 

U změn se dost často může stát, že se po několika měsících vrátí vše do starých kolejí. V případě prvního příkladu, který jsme zde uvedli (zvýšení počtu zaměstnanců a reorganizace úkolů) je tak důležité mít přehled o tom, co kdo dělá. Ten získáte na pravidelných poradách, které byste si měli nastavit. Díky tomu pak zjistíte, jak změny zaměstnanci vstřebávají a jak moc se uchytily. 

Komunikace změn externě 

Nejenže je důležité změny komunikovat v rámci interního týmu, zapomenout byste neměli ani na vaše klienty a partnery. Pokud tedy najednou změníte obchodníka pro nějakého klienta, zařiďte jeho řádné představení. Ideální řešení je na další schůzku pozvat všechny strany (tedy klienta, nového a starého obchodníka) a vysvětlit klientovi, proč změny nastávají a zařídit tak co nejhladší přechod. 

Pokud jste v roli majitele a i vás se změny dotýkají, ubraňte se tendenci si nechat “důležité” klienty pro sebe. Tím akorát docílíte toho, že budete svoji energii i čas věnovat právě těmto klientům a na strategické kroky a vizi firmy vám nezbyde čas. Pamatujte, že firmy potřebují vizionáře a leadera, kterého budou následovat – nikoliv micromanažera, který svým lidem nebude důvěřovat. 

Čekají vás v blízké době změny a vy potřebujete s celým procesem pomoci? Neváhejte se obrátit na nás.

Autor článku

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Překonání počátečního strachu “Bojím se, jestli to zvládnu.” Kdybych měl spočítat, kolikrát jsem tuto větu slyšel od mých mladších kolegů, ...
Workshopy, vzdělávání, konference – nicméně to všechno spíše pro vaše zaměstnance. Nezapomínáte přitom na sebe? Vzdělávání a rozvoj vedení firmy, ...
Majitelé a CEO pak padají do mikromanagementu, tedy nadměrné kontroly a detailního dohledu nad každým krokem zaměstnanců, čímž snižují produktivitu ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná poptávka

Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?