...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
V čem je úspěch nebezpečný

V čem je úspěch nebezpečný

Mezi úspěšnými lidmi jsou rozdíly. Potkávám se s nimi poměrně často a pozoruji to dlouhodobě. V obchodě i mimo něj. Mezi obchodníky, podnikateli i zaměstnanci. A dospěl jsem k jasnému závěru. Na úspěch si musíme dát pozor.
Mezi úspěšnými lidmi jsou rozdíly. Potkávám se s nimi poměrně často a pozoruji to dlouhodobě. V obchodě i mimo něj. Mezi obchodníky, podnikateli i zaměstnanci. A dospěl jsem k jasnému závěru. Na úspěch si musíme dát pozor.

Úspěch s sebou totiž nese i negativa. Proč? Až moc jednoduše nahrává myšlence, která se vám chtě nechtě objeví v hlavě: „Jsem úspěšný a jde mi teď vlastně úplně všechno.“

Vidím to kolem sebe neustále. V naší firmě i ve firmách, které konzultuju a posouvám v obchodě. Nezávisle od pozice. Děje se to nejenom nám obchodníkům.

Po dosažení úspěchu přichází uvědomění „teď jsem ten úspěšný, protože se mi něco podařilo, a můžu teď dělat cokoliv“. U obchodníka je to klasické „teď jsem úspěšný obchodník, za čtyři měsíce jsem vydělal slušný peníze, chci nový projekt, dejte mi něco jiného, budu prodávat něco dalšího, nebo si rozjedu vlastní firmu“ a podobně.

Přesně v tu chvíli ten člověk zapomněl, proč je vlastně úspěšný. A co vám budu povídat, několik let zpátky se mi to podařilo taky a sám jsem s jednou firmou zkrachoval a dostal facku od života.

Proto si dejte pozor na úspěch. Úspěšné období je ve výsledku taky tím nejhloupějším. Je hrozně těžké během něho být otevřený novým názorům, zpětným vazbám, říct si, co vlastně inovuju… Naučte nebo inspirujte úspěšného obchodníka, aby se ještě nějak vzdělával. Pro něj je to složité, protože to, co právě dělá, mu funguje. Tak proč po něm sakra chtít, aby se ještě dál posouval.

Krásně se nám tím ukazuje rozdíl mezi úspěšnými obchodníky – hvězdami a mezi těmi, kdo jsou úspěšní „teď“ a je otázka, jak dlouho ještě budou. Protože v té chvíli, kdy řeknou „já už se nepotřebuju vzdělávat“, tak vlastně skončili.

Zamyslete se také nad tím, co to je „úspěch“. Když si říkáte „jsem úspěšný“, jste na konci? Je to cíl vaší cesty, ten „úspěch“? Za mě je úspěch postupná realizace nějakého hodnotného ideálu, který jste si si dali.

Pokud jste právě teď ve své úspěšné fázi, chci vás inspirovat, abyste se podívali, co se děje kolem vás, proč si myslíte, že jste úspěšní a s velkou pokorou na sobě pracovali dál. Pocit štěstí a úspěchu nastane v případě, kdy proces naplňování hodnotného ideálu neustále posouváte dál, nikoliv, že to u něj končí.

Přeji vám hodně štěstí v dosahování úspěchu a pokory.

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Jan

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Chybné chápání  Téma firemní kultury je často podhodnocené nebo minimálně chybně chápané. V praxi se setkáváme s názory, kdy si ...
Jak tedy nastavit náborový proces tak, aby efektivně fungoval, i když se zvýší počet kandidátů? Jak využívat nových technologií při ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?