...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Schůzka nebo prodej?

Schůzka nebo prodej?

Vy, kdo preferujete osobní schůzky, hledáte zákazníka, který se s vámi sejde nebo zákazníka, který se sejde a rovnou od vás koupí? Je tam obrovský rozdíl.
Vy, kdo preferujete osobní schůzky, hledáte zákazníka, který se s vámi sejde nebo zákazníka, který se sejde a rovnou od vás koupí? Je tam obrovský rozdíl.

Vy, kdo preferujete osobní schůzky, hledáte zákazníka, který se s vámi sejde nebo zákazníka, který se sejde a rovnou od vás koupí? Na první pohled malý rozdíl, na druhý pohled dva diametrálně rozdílné hovory.

Je pochopitelné, že většina z nás hledá rychlá a účinná řešení, tlačíme (nebo nás někdo tlačí) na efektivitu, a tak často spojíme dvě věci v jednu. Různí obchodníci z různých branží, se kterými se potkávám, přiznávají, že hovory jsou někdy na první pohled vedeny jako hovor o domluvení schůzky. Obsahově ale často sklouzne k ověření, jestli zákazník koupí, a tak (logicky) zákazník často nabývá pocitu, že se má rozhodnout o nákupu teď a tady.  Větu “Já si to rozmyslím a zavoláme si.” asi všichni dobře známe.  

Osvědčilo se mi dát si za cíl “domluvit pouze schůzku” bez ohledu na to, jestli zákazník říká, že “to nebude mít význam” nebo “o ničem podobném ani neuvažuji”. Předem nám tím naznačuje výsledek obchodního jednání, což některé znejistí a zaváhají, jestli to tedy má vůbec cenu. Rozhodně má. 

Často totiž momentální reakce zákazníka nevyjadřuje jeho skutečný postoj k obchodním schůzkám. V hovorech tak neřešme, jestli to význam mít bude nebo nebude a jestli tento zákazník koupí nebo nekoupí. Naopak. Jednoduše a nahlas připusťme, že je možné, že to smysl mít nebude, pojďme se sejít, ať se poznáme a uvidíme, co z toho vyplyne. Myslím, že každý raději přistoupíme na “pojďme to zkusit a uvidíme” než na “já myslím, že se vám to bude líbit a ještě ušetříte”.

Přeji úspěšné hovory

Autor článku

Specialista na obchod a zákaznickou péči

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Podnikáte v segmentu B2C? Pak je toto video pro Vás. Pokud totiž voláte svým potenciálním zákazníkům např. na poptávku, na ...
Snažíte se získávat nové zákazníky pomocí akvizičních hovorů? A potřebujete dostat potenciálního klienta blíže k uzavření obchodu, ale vždy přemýšlíte, ...
Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná poptávka

Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?