...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Prodejte se i na Clubhousu

Prodejte se i na Clubhousu

Jak se správně prodat na Clubhousu a získat zajímavé kontakty a zákazníky? Nebojte se sdílet zkušenosti a know how a ukažte svou odbornost.
Jak se správně prodat na Clubhousu a získat zajímavé kontakty a zákazníky? Nebojte se sdílet zkušenosti a know how a ukažte svou odbornost.

Clubhouse začíná být velmi zajímavým místem pro byznys a navazování nových kontaktů. Krásnou paralelou je třeba YouTube. Vzpomeňte si, jak to vypadalo před 10 lety. Youtubeři začínali a některým to přišlo směšné a jako ztráta času. Dnes někteří vydělávají tolik, že by se nám o tom ani nesnilo. Tak na nic nečekejte a přidejte se mezi další early adopters a vybudujte si tu své jméno.

Každý z nás, ať už jste podnikatel, obchodník, marketér nebo zahradník, má nějaký zajímavý příběh a důvod proč je na Clubhousu. Pokud není příběh zajímavý, tak je to jen tím, že jste ho zajímavým neudělali. Není to o vymýšlení, ale o zajímavém podání. Mohu říct: “Ahoj, jsem Honza. Začínal jsem pracovat jako ajťák a teď školím obchodníky.” Nebo “Ahoj, jmenuju se Honza. Po škole jsem začal dělat v IT firmě, kde jsem náhodou natrefil na kamaráda Honzu a ten mi nabídl pozici obchodníka. Prý že mi to půjde. Řekl jsem si proč ne. První den mi přidělili jednu ulici a řekli: „Běž prodat marketingové strategie do všech obchodů v ulici.” Aniž bych něco věděl o prodeji, vyrazil jsem. Po prvním dni neúspěchu jsem si řekl, že to takhle nejde a začal jsem se vzdělávat. Natolik jsem si tu profesi zamiloval, že jsem se rozhodl předávat své know how i ostatním a kultivovat obchod. Jak se díváte na obchod vy?” Dvě stejné informace, ale v různém podání

Ve vyprávění příběhu je důležité se držet i jeho linky. Neodbíhat. Když se vrátím zpět k mému příběhu, tak jsem nezačal odbíhat například: “Víte, Honza byl hodně kamarádský. Studoval taky na Gymplu v Praze a zažili jsme spolu to a to.” Po chvilce se člověk začne ztrácet a ztratí i zájem. Snažte se mluvit bez zbytečné vaty a buďte konkrétní.  

Jaký máte vy příběh a proč byste měli vy jako osoba lidi zajímat?

Jakmile si důvod vyjasníte, tak dává smysl se zapojovat do věcných diskuzí a věcně v nich hovořit. Proč zmiňuji slovo věcně, je z prostého důvodu. Někteří lidé mluví jen proto, aby mluvili. Žádnou přidanou hodnotu nepřinášejí a často se točí jen v kruhu a opakují pořád ty samé věci dokola. Mnohdy i mimo téma. Tomu se určitě vyvarujte. Hledejte takové diskuze, ke kterým máte, co říct nebo zakládejte své roomky a předávejte hodnotu.

Nebojte se podělit o své zkušenosti a know how. Sám jsem se ocitl v místnosti, kde obchodník řešil jednu konkrétní obchodní situaci. Snažil jsem se mu pomoct, jak by mohl prodat danou službu a jeho to natolik oslovilo, že si koupil můj online kurz, aniž bych mu o něm říkal. To je krásný příklad toho, že pokud dáváte reálnou hodnotu, tak je možné to přetavit v reálný obchod. Ale nezapomínejte na to, že se obchod neděje vždy na první dobrou. Bývá to zpravidla proces, ale berte to jako začátek vašeho prodejního trychtýře. 

Ať se vám daří budování jména na Clubhousu.

PS: Jo a najděte si mě na Clubhousu, dejte mi follow a zvonek, aby vám neutekla nějaká zajímavá roomka, až ji budu vytvářet.

Honza Laibl

Autor článku

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.