Jsou to 4 základní věci, které jsem se naučil při startu jakéhokoliv nového projektu nepodcenit. Nechci však tvrdit, že mám klíč k budování bezchybných firem, které jsou zlatým dolem. Berte to jako inspiraci, které se držím. Nic lepšího jsem zatím nevymyslel.
1/ Produkt, který řeší určitou potřebu zákazníků. Vždy musí být postaven na etických základech.
2/ Inovace produktu nebo firmy. Sleduju aktuální trendy a chování zákazníků na trhu. Přizpůsobuju se jejich potřebám. (Nezakrňte v původním plánu, ale neustále produkt nebo firmu inovujte. Jestliže nebudete inovovat, začnete stagnovat, a to je jistá cesta k úpadku firmy.)
3/ Plán prodeje. Kdo, kde a jak bude produkt prodávat? Jaká je moje cílová skupina? To je absolutní minimum, které musím znát už na začátku podnikání.
4/ Vize, kam se chci s firmou nebo produktem dostat. Jakožto i s týmem, který následuje společnou misi.
Pokud si ujasníte tyto 4 body, je velká šance, že vybudujete úspěšnou firmu. Alespoň mně se to potvrzuje u každého nového projektu.
Přeji úspěšné obchody
Honza Laibl