...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se dostat do firem a prodat jim

Jak se dostat do firem a prodat jim

Jaký je rozdíl mezi potřebou a požadavkem nejen u zákazníka, ale i u vás? Jak oslovovat nové firmy a prodávat jim? Co když se zákazník bojí se zeptat?
Jaký je rozdíl mezi potřebou a požadavkem nejen u zákazníka, ale i u vás? Jak oslovovat nové firmy a prodávat jim? Co když se zákazník bojí se zeptat?

Další díl #janicnechci se zaměřil na hledání potřeb a naslouchání požadavků jak z pohledu obchodníků u zákazníků, tak z pohledu majitelů v souvislosti se svou firmou. Na co si dát pozor?

Když jednáme s majiteli firem o tom, které školení by chtěli, jaký dokument vytvoříme, nebo jestli se pustíme do prodejního manuálu, tak v některých případech se vrháme do jiné aktivity, než kterou původně chtěli. To je i jeden z důvodů, proč máme na webu poptávky. Když si voláme s klienty nebo jdeme na společnou schůzku, tak někdy zjistíme, že je ta hlavní potřeba někde jinde a upravíme další aktivity. Protože vám chceme pomoci v dosažení vašich cílů a ne z vás “tahat peníze” na aktivitách, které vám k cílům nemusí pomoci.

Co mám dělat, když se chci dostat do firmy? 

Máte 3 základní možnosti, jak se do firem dostat. Některé jsou úspěšnější metody, některé méně. 

Studené telefonování 

Kdy voláte do firmy: “Dobrý den, spojte mě prosím s XY, protože…” (Psali jsme o tom například v článku o LinkedInu – podívejte se na část Snadná cesta k cílové skupině a rozhodovateli) Méně účinné, každopádně je to super pro analýzu a následné vytvoření strategie.

Marketing

Marketing, který čeká na aktivitu zákazníka například kliknutí na reklamu. Tím vstoupí do obchodní cesty, během které různými nástroji a aktivitami se mu snaží prodat. 

Kombinace obchodu a marketingu 

Za mě nejlepší možnost. Marketing generuje leady a připravuje obchodníkovi půdu pro prodej. Na něm je pak dotažení obchodu. 

Problém je u firem, které jsou buď hodně marketingově, nebo naopak hodně obchodně zaměřené. U marketingově zaměřených firem je dobře zvládnutý online, ale pokulhává řízení firmy nebo obchod jako takový. Naopak u hodně obchodně zaměřených firem mají vyladěné procesy, ale jen jeden nebo dva lidi na marketing, který není pomalu ve výsledku vidět. Proto je důležité najít balanc mezi obchodem a marketingem, ten přinese nejlepší výsledky.

Více se dozvíte ve videu nebo podcastu.

Nebo si pusťte pořad na podcastových platformách – Apple Podcast a Spotify

Další otázky do #janicnechci pokládejte zde: https://bit.ly/dotazy-janicnechci 

Přeji Vám úspěšné obchody

Honza Laibl

Autor článku

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.