...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Že nevytváříme žádné hodnoty?

Že nevytváříme žádné hodnoty?

Stalo se to snad každému z nás. Čas od času nám někdo vytkne, že tím, co děláme, nevytváříme žádnou hodnotu.
Stalo se to snad každému z nás. Čas od času nám někdo vytkne, že tím, co děláme, nevytváříme žádnou hodnotu.

Ujasněme si nejdříve, co to vlastně ta “hodnota” je. Odpověď bude překvapivě jednoduchá. Hodnotou je vše, co za ni my osobně považujeme.

Co je hodnota?

Když postavím dům, považuji to za vytvoření hodnoty. V tomhle případě hmatatelné.

Jak to bude u služeb? Tedy u věcí, na které si sáhnout nemůžu?

I ty mají hodnotu. Příkladem je, že se mi podaří vytvořit krásnou rodinu a místo, kde cítím pohodu. Vidíte v tom hodnotu? Ano, i já ji v tom vidím, přestože není hmatatelná.

To, co prodáváme, vždy řeší jednu z potřeb zákazníka. Z té dané potřeby plynou jisté užitky a ty budou ve výsledku především pocitové. Když máte dům, máte ho z nějakého důvodu – zabezpečení rodiny, domov. Na konci jsou tedy nehmatatelné pocity.

Nezapomeňte proto: Jakákoliv hodnota bude vždy postavená na pocitech.

Co tedy udělat, když mi někdo řekne, že nic nevytvářím?

Když se to stane, nabízí se otázka: Co je podle tebe hodnota? Co bych měl udělat, abys to, co dělám, vnímal jako hodnotu?

V odpovědi budou s největší pravděpodobností zmíněné materiální věci. Například “abys vytvořil hodnotu, postav dům.” Odpovězte další otázkou: Je pro tebe důležité, abys měl doma pohodu a klid? Má pro tebe hodnotu, že se doma nehádáte, že máte prima manželství? Jak jsi to udělal, že to tak je, čím jsi tuto hodnotu získal…? Souhlasíš tedy, že je možné vytvářet hodnotu i činnostmi, které nejsou hmatatelné nebo materiální?

Jaký z toho plyne závěr?

Ať už prodáváme produkty nebo služby, pokaždé vytváříme hodnotu. Třebaže k ní nepřispíváme zrovna tou všemi viditelnou materiální částí.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Jan

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Chybné chápání  Téma firemní kultury je často podhodnocené nebo minimálně chybně chápané. V praxi se setkáváme s názory, kdy si ...
Jak tedy nastavit náborový proces tak, aby efektivně fungoval, i když se zvýší počet kandidátů? Jak využívat nových technologií při ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná poptávka

Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?