...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Pro úspěšný obchod musíte mít nastavený mentální postoj

Pro úspěšný obchod musíte mít nastavený mentální postoj

Co dělat, když se v obchodě nedaří – třikrát podepíšete a pak pětkrát nic, navíc narazíte na odmítavé potenciální zákazníky? Jak si vybudovat zdravé sebevědomí? Takové otázky od vás dostávám poměrně často. Pojďme se podívat na to, co se s tím dá všechno dělat a co vám to nakonec přinese.
Co dělat, když se v obchodě nedaří – třikrát podepíšete a pak pětkrát nic, navíc narazíte na odmítavé potenciální zákazníky? Jak si vybudovat zdravé sebevědomí? Takové otázky od vás dostávám poměrně často. Pojďme se podívat na to, co se s tím dá všechno dělat a co vám to nakonec přinese.

Za prvé je potřeba si uvědomit, že to tak prostě bylo, je a bude. To je prostě obchod.

Za druhé je nutné ve chvíli, kdy se nám daří, připravit se na to, že přijde krize, kdy obchod nepůjde.

Za třetí, abyste to ustáli, je dobré si uvědomit, kde máte takzvaný nakopávač – tedy to, co vás nakopne. Všichni totiž máme „naštvávače“ a „nakopávače“. Ti první nás umí tak trochu zadupat do země – například potkáte lidi, kteří říkají, že to, co děláte je špatně, není to k ničemu apod. A ti druzí nás zase dokážou nakopnout, dodat čerstvou energii. Takže, abyste se uměli zvednout ve chvíli, kdy se zrovna nedaří, je potřeba najít své takzvané „nakopávače“.

Kde je můj nakopávač

Položte si otázku, co mě dokáže nakopnout, když na tom nejsem zrovna nejlépe? Může to být například péče o stávajícího zákazníka? Zkuste to. Když mu zavoláte, zeptáte se, jak se má, jestli je všechno ok, dá vám zpětnou vazbu na vaši osobu. Pokud takhle zavoláte dvěma či třem zákazníkům, uvidíte, že vám to dodá novou energii a vy si řeknete, že to co děláte, má smysl.

A ještě rada navíc: Dělejte krůčky navíc. Jak? Jednoduše. Vždy oslovte víc zákazníků, než jste měli v plánu. Máte-li jich oslovit deset, oslovte o jednoho navíc.

Pamatujte si: Neúspěchy nás dělají vždy lepšími. Pokud tedy procházíte ne zrovna příjemným obdobím, kdy se moc nedaří, překonejte to. Pracujte na sobě, zkoušejte to dál a uvidíte, že úspěch se dostaví.

S tématem úspěchu x neúspěchu přímo souvisí mentální postoj

Pokud si chcete vybudovat sebevědomí, musíte mít jasně definovaný váš mentální postoj.

Ten by se dal definovat čtyřmi základními kameny:

  1. Vlastní sebeúcta – to znamená, že práci neodkládáte, pracujete na sobě
  2. Víra – věřím tomu, co dělám i tomu, že mohu žít život, který chci
  3. Sebedůvěra – viz jak ji budovat
  4. Osobní hodnoty, podle kterých svůj život chcete žít

Sebedůvěra – jak ji budovat

Asi nejtrefnější bude, když přirovnám její budování k učení se jízdě na kole. Určitě jste nestudovali v knihách, jak se na něm naučit jezdit. Prostě jste si na něj sedli a jeli. Párkrát spadli, ale zkoušeli to tak dlouho, dokud jste padat nepřestali. Stejná technika platí u sebevědomí.

Pamatujte si: sebevědomí přijde tehdy, když tu kterou činnost stále opakujete.

Přeji Vám mnoho úspěchů a málo padání

Honza Laibl

Autor článku

Jan

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Chybné chápání  Téma firemní kultury je často podhodnocené nebo minimálně chybně chápané. V praxi se setkáváme s názory, kdy si ...
Jak tedy nastavit náborový proces tak, aby efektivně fungoval, i když se zvýší počet kandidátů? Jak využívat nových technologií při ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?