...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Nábor obchodníků do týmu: Jak vybrat toho správného?

Nábor obchodníků do týmu: Jak vybrat toho správného?

Jak uvažovat nad náborem obchodníků, kde hledat vhodné kandidáty, kde inzerovat a proč je firemní značka klíčovým faktorem? To vše probral v rozhovoru Petr Bernadič se specialistkou na HR – Renátou Miltovou.
Jak uvažovat nad náborem obchodníků, kde hledat vhodné kandidáty, kde inzerovat a proč je firemní značka klíčovým faktorem? To vše probral v rozhovoru Petr Bernadič se specialistkou na HR – Renátou Miltovou.

Nic není jako dřív…

Není žádným tajemstvím, že se firmy dříve spoléhaly spíše na kvantitu než kvalitu. Čím více obchodníků, tím více obvolaných klientů, tím větší šance na uzavření obchodu. Tato strategie už nefunguje. Zároveň se náborové preference mění a více se klade důraz na kvalitu a zkušenosti obchodníků.

Jak uvažovat nad náborem? 

Ještě než se do celého náborového procesu vrhnete, základním krokem je si jasně definovat danou pozici a tu pak detailně sepsat na webové stránky. Co od kandidáta čekáte? Jakou bude mít zodpovědnost? Jaké konkrétní úkoly bude mít na starost? Až poté, co si pozici definujete, můžete začít s náborem a hledáním toho pravého člověka do vašeho týmu. 

Jaké strategie zvolit? 

To, jak budete nově otevřenou pozici komunikovat ven, ovlivní celý náborový proces, proto se ujistěte, že volíte správně. Možnosti jsou:

  • inzerce – zvolíte třetí stranu, kde svůj inzerát vyvěsíte – např. Jobs.cz, Prace.cz a jiné…
  • doporučení – vaši zaměstnanci sami doporučí pozici jejich známým obchodníkům 
  • náborové kampaně – sami na sebe budete nově otevřenou pozici inzerovat např. na sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn…) 

Každá z možností nese různá úskalí a na druhé straně i určité výhody, nicméně ta nejvhodnější varianta je doporučení od vašich zaměstnanců samotných. Ukazuje to nejen, že je váš zaměstnanec spokojený ve vaší firmě, ale budete mít i jistotu, že s doporučeným kandidátem neztratíte čas. Díky doporučení se s velkou pravděpodobností bude jednat o kvalitní “lead”.

Branding a jeho role v náboru 

Trh se mění. Změní se tak, že bude spousta volných kandidátů a málo otevřených pozic. Abyste docílili toho, že ti nejlepší půjdou zrovna k vám, je třeba budovat silnou firemní značku. Být v tom konzistentní a hlavně autentičtí. Ukazujte ven co možná nejvíce, co jste za firmu a jaké lidi zaměstnáváte. Komunikujte své hodnoty, ale i vaši misi a vizi. 

V náborovém procesu jako takovém se nebojte vytvářet videoobsah, kde lépe ukážete, kdo jste a jakého člověka hledáte do svého týmu. 

Potřebujete s náborovým procesem pomoci? Hledáte někoho už dlouhou dobu a stále jste nenašli toho pravého člověka? Potřebujete vytvořit náborovou strategii, která vám bude fungovat? Neváhejte se obrátit na naši specialistku Renátu Miltovou, která dokáže poradit a ukázat nové přístupy majitelům firem, manažerům nebo personalistům ve firmách. Začněte konzultací s Renátou.

Autor článku

Specialista na nábor lidí a zefektivnění HR procesu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.