...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Mohu si stěžovat nebo…?

Mohu si stěžovat nebo…?

Spousta změn a omezení v podnikání. Nebojte se toho. Ovlivňujte to, co ovlivnit můžete a přestaňte si stěžovat. Adaptace je potřeba.
Spousta změn a omezení v podnikání. Nebojte se toho. Ovlivňujte to, co ovlivnit můžete a přestaňte si stěžovat. Adaptace je potřeba.

Žijeme v době, která podnikatelům nachystala několik změn vůči jejich podnikatelským aktivitám. Vliv pandemie přinesl řadu omezení, ale i samotný trh se neustále mění. Sám jsem jako podnikatel ve své historii procházel řadou krizových situací, kde se pravidla nebo podmínky náhle ze dne na den změnily. V těchto situacích sahám po jedné pomůcce, která mě provádí po celou dobu podnikání a vedení firem. O jakou jde?

V této době si majitelé nejčastěji stěžují na permanentní změny pravidel, problémy s vyplácením kompenzací, pravidelné testování zaměstnanců a chybějící osobní kontakt s klienty. V těchto případech využívám jednu velmi praktickou pomůcku, kterou jsem se naučil od Stevena Coveyho. Kam směřuje naše pozornost, tam teče naše energie a tam se odehrává náš život. Jsou dvě oblasti, kterým můžeme dát pozornost. Můžu se soustředit na to, co nemohu ovlivnit ani změnit. Nebo zaměřím svou pozornost na to, co mohu ovlivnit a změnit. Máme svobodnou volbu.

Mohu si stěžovat na nekompetenci vlády, špatně nastavené podmínky pro podnikání, komplikovaný proces žádání o kompenzace a tak dále. Ale mohu to změnit? Nebo se zaměřím na to, co je v mém vlivu jako majitele firmy nebo manažera. Například jaké vytvořím pravidla a podmínky ve firmě, tak aby úspěšně prošla jakoukoliv situací. 

Co tedy můžeme ovlivnit?

Například zvýšíme bezpečnost na pracovišti a ochranu zaměstnanců. A to tak, že každý, kdo onemocní je povinen být na nemocenské min. 14 dní. Každý zaměstnanec je povinen se 2x týdně testovat. A zvýšíme intenzitu úklidu a dezinfekce prostředí.

Nebo nastavíme nová pravidla komunikace. Naši klienti jsou na prvním místě. Tudíž reakce na požadavky klienta je třeba vyřídit do 12 hodin. Pohlídáme si zastupitelnost v případě nemoci nebo dovolené. Zvýšíme intenzitu komunikace s klíčovými klienty, protože i u nich se mohou měnit potřeby nebo priority. A pokud chceme neustále předávat skvělou hodnotu, mohla by to být důležitá priorita pro obchodní tým na další období. 

Cílem našeho úsilí je přestat si stěžovat na vnější okolnosti a zůstat zaměřen na svojí vizi, cíle, priority a jak nastavit ve firmě podmínky pro jejich naplnění. Možná zkrátíme proces plánování z kvartálu na měsíc. Pokud ani to nepomůže, tak na 14 dní. Nebo upravíme strategie dosažení vize.

To, co nám brání v realizaci změn je naše pohodlnost a zaběhlé zvyky. Nebojme se změn. Jsou zdrojem nových nápadů, nových řešení, inovací nebo postupů. A třeba zjistíte, že najdete pro sebe zajímavější přístup k firmě, a s tím i další novou energii. Nové přístupy můžete objevit i na workshopu Každá firma má prostor k růstu, kde se potkáte s dalšími majiteli nebo na individuální konzultaci

Ať se vám daří a jste spokojeni

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.