...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Konkurence – krok ke zlepšení a inovaci

Konkurence – krok ke zlepšení a inovaci

Jak přistupovat ke konkurenci, jak ji vnímat, ale i jak se nechat inspirovat? To vše a mnohem více v rozhovoru s byznysových stratégem – Liborem Zinkaizlem.
Jak přistupovat ke konkurenci, jak ji vnímat, ale i jak se nechat inspirovat? To vše a mnohem více v rozhovoru s byznysových stratégem – Liborem Zinkaizlem.

Krok #1 v konkurenci 

Ještě než přejdeme k tématu samotné konkurence a jak ji vnímat – je potřeba vědět, kdo to vůbec je. Co to je za konkrétní firmy a zda jsou vašimi skutečnými konkurenty. Zdánlivě se může zdát, že třeba jsou, ale pokud firmu nepodrobíte detailnější analýze, můžete se snadno splést. Mohou sice prodávat stejný produkt, ale vás zajímá to, zda míří na tu samou cílovou skupinu. Zmapujte si důkladně váš trh a tomu přizpůsobte aktivity, které budete podnikat, abyste se od konkurence odlišili. 

Článek si můžete přehrát i formou rozhovoru s naším specialistou Liborem:

Dvě možnosti 

Po zjištění a analýze vaší konkurence máte dvě možnosti. Buďto vytvoříte alianční partnerství, kdy začnete spolupracovat (to je vhodné zejména v případech, kdy si firmy navzájem mohou ulevit od různých nákladů – např. logistika), nebo se od konkurence budete učit a inspirovat. Zjistěte jejich produktové portfolio, omrkněte jejich marketing, cenotvorbu a zkuste to dělat ještě o něco lépe (např. buďte pro zákazníky srozumitelnější). 

Čím se odlišit? 

Když odebereme aspekt cenotvorby a to, že se můžete odlišit v tom, jak drahý/levný váš produkt bude, existují i lepší způsoby, jak vyzrát nad konkurencí. 

Přemýšlejte o konkrétních inovacích, které můžete dodat nejen vašemu produktu, ale i postupům, které ve firmě máte. Můžete přidat do své aplikace více funkcionalit? Můžete udělat váš web více user-friendly? Není na čase přidat novou barvu produktům? 

Zkuste myslet tzv. “out of the box strategii” a přijít s něčím novým, co vaši zákazníci ocení. Pokud např. prodáváte běžné potraviny, můžete se se zákazníky podělit třeba o recepty.

Nemusíte nutně měnit vše od základů a každý měsíc přicházet s novým produktem, jde to i snadněji. 

Řiďte se daty

Inovace jsou fajn a k tomu, abyste byli více konkurenceschopnější vám určitě pomohou. Nicméně i inovace něco stojí a možná to zkrátka nemusí být třeba. Pokud totiž máte skvělý produkt, který se intenzivně drží, má stálé prodeje, pak do toho nutně nemusíte zasahovat. Inovace dělejte tedy s rozmyslem a s ohledem na data, které máte k dispozici. 

Potřebujete analýzu vaší konkurence nebo pomoci s inovačními procesy u vás ve firmě? Pak nás neváhejte kontaktovat

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Překonání počátečního strachu “Bojím se, jestli to zvládnu.” Kdybych měl spočítat, kolikrát jsem tuto větu slyšel od mých mladších kolegů, ...
Workshopy, vzdělávání, konference – nicméně to všechno spíše pro vaše zaměstnance. Nezapomínáte přitom na sebe? Vzdělávání a rozvoj vedení firmy, ...
Majitelé a CEO pak padají do mikromanagementu, tedy nadměrné kontroly a detailního dohledu nad každým krokem zaměstnanců, čímž snižují produktivitu ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?