...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Dosáhnout pouze svého bez ohledu na druhou stranu není dobrý obchod!

Dosáhnout pouze svého bez ohledu na druhou stranu není dobrý obchod!

Obchod není válka. Teď je více než kdy jindy zásadní budovat dobré obchodní vztahy. Lze dělat obchod eticky a přesto mít výsledky. Co je zásadní?
Obchod není válka. Teď je více než kdy jindy zásadní budovat dobré obchodní vztahy. Lze dělat obchod eticky a přesto mít výsledky. Co je zásadní?

Zákazník není terorista. Obchod není válka. Teď je více než kdy jindy zásadní budovat dobré obchodní vztahy.

Hodně obchodníků požaduje a chce se naučit vyjednávání. Naučit se metody o tom, jak dosáhnout na schůzce pouze svého, ale už se tam vůbec nemluví o druhé straně. 

Jsem přesvědčený, že prodej se dá dělat eticky, a přesto plnit obchodní plány. Možná nás čekají aktuálně těžší byznysové časy. Budeme muset hledat nové cesty. A dlouhodobá fér spolupráce se vždycky vyplatí. 

Teď vyšla skvělá knížka s příběhy vyjednávání s teroristy. Myslete na to, že zákazník není terorista. Vaším cílem není ho zničit a vydělat na něm za každou cenu. To podle mého názoru není dobrý obchod

Pokud chcete být profesionálním obchodníkem, plnit cíle a dosahovat obchodních plánů, tak je to pořád o nějaké spolupráci. A v této době více než kdy jindy. 

Teď to není válka. Teď je to o hledání spolupráce

Pokud jste dobrým obchodníkem, umíte skvěle argumentovat a prezentovat svůj produkt či službu, ale zrovna je zákazník v situaci, kdy se mu to nehodí, tak se mu snažte nabídnout něco jiného. Samozřejmě ale nemyslím, že místo IT řešení teď budete prodávat bambusové ponožky. Spíše zkuste naleznout jinou cestu, jak pomoci zákazníkovi. Znáte jeho potřebu? Tak mu zkuste doporučit někoho jiného, kdo mu může s požadovanou potřebou pomoci. I přes to, že to nebudete vy a vaše řešení. 

A co z toho budete mít? Kromě toho, že u zákazníka získáte plusové body a větší důvěru, tak se vám to obchodně vrátí. Několikrát se mi stalo, že se ke mně oklikou dostal zpátky nový zákazník.

Samozřejmě se vyvarujte extrémům. Abyste neprodávali jen produkty a služby jiných. 

Pokud ale jste ve fázi, kdy jste nuceni jednat se zákazníkem, protože nemáte nikoho jiného. Zkuste se nejprve zamyslet, jestli není chyba někde jinde. Proč nejste schopni sehnat někoho jiného? 

Vždy se pokuste najít hodnotu pro zákazníka. Pokud ji nenajdete, běžte najít jiného zákazníka. Nesnažte se toho jednoho zákazníka odrbat na kost. O tom obchod není. 

Zaměřte se na to, abyste měli stále kde brát nové zákazníky, snažte se najít nové cílové skupiny, které můžete oslovit, abyste nebyli závislí pouze na tom jednom zákazníkovi a jednom jednání, jak dopadne.

Přeji úspěšné obchody

Petr Bernadič

Autor článku

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Metoda SPIN  Tato metoda je jednou z nejúčinnějších prodejních metod, které jsou v současné době k dispozici. Byla vyvinuta Neilem ...
Jak udělat dobrý první dojem na schůzce? Jak by měl vypadat váš šatník a co by v něm nemělo chybět? ...
Při výběru marketingové agentury, popřípadě pak individuálního poskytovatele marketingu v podobě freelancera, je třeba myslet na pár důležitých věcí. Jaké ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?