...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Aby majitel nebrzdil firmu

Aby majitel nebrzdil firmu

4 fáze řízení firmy. V poslední fázi začnete firmu řídit strategicky a stanete se vizionářem, tak se nebojte předat kompetence.
4 fáze řízení firmy. V poslední fázi začnete firmu řídit strategicky a stanete se vizionářem, tak se nebojte předat kompetence.

Jako podnikatelé, majitelé či ředitelé si nejspíš často kladete otázku „Jak dále rozvíjet svoji firmu? Jak zvýšit její výkon?“ Já jako podnikatel jsem si tuto otázku pokládal opakovaně. Musel jsem si přiznat jednu zásadní věc. Největší překážkou v rozvoji firmy jsem byl já jako majitel a můj způsob řízení firmy.

Firma se nějakým způsobem vyvíjela a jak se vyvíjela firma, tak i já a můj způsob řízení. Prošel jsem si 4 fázemi. První z nich byla role kontrolora. Nedával jsem svým zaměstnancům moc prostoru a neustále jsem kontroloval dodržování pravidel a naplňování úkolů. Z této fáze jsem se přehoupl do fáze koordinátora. Zde už byl nastavený nějaký cíl a dodržování dílčích cílů, obratu a zisku. 

Z koordinátora jsem se dostal do role motivátora. Už jsem více spolupracoval s týmem a pracovali jsme spolu na naplňování společné vize. Poslední fází, do které by se měl dostat každý majitel, je delegování. Zde už jsme předal klíčové kompetence na své hlavní lidi a zabýval jsem se jejich osobním rozvojem. Tak aby byli schopni co nejlépe své role zvládnout. 

V jaké fázi se nacházíte vy? Jaký způsob řízení používáte? 

Pokud se nenacházíte na samém konci vývoje, zaměřte se na to, jak se můžete přehoupnout do další fáze. Je to jednoduché. 

V první fázi, fázi kontrolora, je důležité si vyjasnit vzájemné očekávání a formu spolupráce s lidmi. V následující fázi koordinátora se snažte dát do souladu firemní a osobní cíle a mít jasný obchodní plán. Ve fázi motivátora je důležité mít jasně stanovenou vizi rozvoje firmy a umět ji předat do týmu. Tým nechat, ať ho naplňuje svojí cestou. V poslední fázi je rozhodující mít definované role a jejich kompetence. Předat je na klíčové lidi a zabývat se rozvojem jednotlivých nositelů, tak aby je zvládli co nejlépe.

Díky těmto krokům si uvolníte ruce a skutečně se stanete stratégem a vizionářem vlastní firmy. To zní dobře, nemyslíte? S přerodem do další vývojové fáze vám mohu pomoci. Domluvme si konzultaci a nasměruji vás, nebo se přihlašte na následující termín workshopu Každá firma má prostor k růstu, kde se těmito a dalšími otázkami zabýváme.

Ať se vám daří

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

B2B prodej je jiný sport. Nejde jen o prezentaci produktu nebo služby. Jde o to, jak v dané firmě funguje ...
Snažíte se získávat nové zákazníky pomocí akvizičních hovorů? A potřebujete dostat potenciálního klienta blíže k uzavření obchodu, ale vždy přemýšlíte, ...
Nebaví vás neustále u zákazníků obhajovat cenu a bojovat s konkurencí? Prodáváte stejným způsobem jako před rokem? A je pro ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?