...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak na schůzky během dovolených

Jak na schůzky během dovolených

„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?
„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?

Myslím, že jsme všichni v poslední době slýchali „Prosím vás, jsem před dovolenou. / Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. / Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“

Letní prázdniny pomalu a jistě končí. To znamená jediné. Začíná to nejsilnější obchodnické období. Teď se budeme vracet k těm zákazníkům, kteří se nám vrátili z dovolené, které máme připravené, že jim budeme volat. 

Když se potkávám s obchodníky na call party nebo workshopech a trénujeme tyhle hovory, tak se hodně často objevuje vzorec ve stylu:

„Pane Nováku, dobrý den! Tady je Lada. My jsme spolu mluvili přibližně před měsícem. Pamatujete si na mě?“

nebo ještě lépe:

„Pane Nováku, tady Lada. Dobrý den! Tak už jste se vrátil z dovolené, jaké to bylo?“

Za mě

  1. Volá mi cizí číslo
  2. Mluvím s cizím člověkem
  3. Ptá se mě, jak jsem se měl na dovolené
  4. Jestli si na něj pamatuju

Zkrátka je to celé divné a kam to směřuje, co po mně chce?

Co funguje a co můžete zkusit i vy, je zavolat a shrnout první hovor, který jste s tím zákazníkem dělali. 

„Pane Nováku, dobrý den. My jsme spolu mluvili před měsícem, tady je Lada ze společnosti XY. Chtěli jsme se potkat, vám to dávalo smysl. Potkat jste se chtěl, jenom jste odjel na dovolenou. Doufám, že jste si to užil. Tak volám teď, abychom si domluvili termín. Koukám, že kolem vás pojedu ve středu a ve čtvrtek. Jak jste na tom?“

Je to jediná otázka, obchodní otázka, která není společenská, nechodí kolem horké kaše a která by měla v hovoru zaznít. Pokud se zákazník bude chtít na něco doptat nebo si vás nebude pamatovat, tak se zeptá. Jste v mnohem lepší pozici, že odpovídáte na to, na co zákazník chce. Ne, že předpokládáte, že si vás nepamatuje a tak dál. 

Závěrem. Zkuste jít rovnou k věci.  Shrňte to, o čem jste se bavili v tom prvním hovoru. Řekněte, že to zákazníkovi dávalo smysl. Oznamte mu, že se chtěl sejít a už jenom vybíráte termín.

Hodně úspěšných hovorů

Autor článku

Specialista na obchod a zákaznickou péči

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.