...
✅ Nová edice knihy pro obchodníky

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak na schůzky během dovolených

Jak na schůzky během dovolených

„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?
„Prosím vás, jsem před dovolenou. Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“ Jak reagovat?

Myslím, že jsme všichni v poslední době slýchali „Prosím vás, jsem před dovolenou. / Teď mi nevolejte, jsem na dovolené. / Teď jsem se zrovna vrátil z dovolené, zavolejte mi prosím někdy jindy.“

Letní prázdniny pomalu a jistě končí. To znamená jediné. Začíná to nejsilnější obchodnické období. Teď se budeme vracet k těm zákazníkům, kteří se nám vrátili z dovolené, které máme připravené, že jim budeme volat. 

Když se potkávám s obchodníky na call party nebo workshopech a trénujeme tyhle hovory, tak se hodně často objevuje vzorec ve stylu:

„Pane Nováku, dobrý den! Tady je Lada. My jsme spolu mluvili přibližně před měsícem. Pamatujete si na mě?“

nebo ještě lépe:

„Pane Nováku, tady Lada. Dobrý den! Tak už jste se vrátil z dovolené, jaké to bylo?“

Za mě

  1. Volá mi cizí číslo
  2. Mluvím s cizím člověkem
  3. Ptá se mě, jak jsem se měl na dovolené
  4. Jestli si na něj pamatuju

Zkrátka je to celé divné a kam to směřuje, co po mně chce?

Co funguje a co můžete zkusit i vy, je zavolat a shrnout první hovor, který jste s tím zákazníkem dělali. 

„Pane Nováku, dobrý den. My jsme spolu mluvili před měsícem, tady je Lada ze společnosti XY. Chtěli jsme se potkat, vám to dávalo smysl. Potkat jste se chtěl, jenom jste odjel na dovolenou. Doufám, že jste si to užil. Tak volám teď, abychom si domluvili termín. Koukám, že kolem vás pojedu ve středu a ve čtvrtek. Jak jste na tom?“

Je to jediná otázka, obchodní otázka, která není společenská, nechodí kolem horké kaše a která by měla v hovoru zaznít. Pokud se zákazník bude chtít na něco doptat nebo si vás nebude pamatovat, tak se zeptá. Jste v mnohem lepší pozici, že odpovídáte na to, na co zákazník chce. Ne, že předpokládáte, že si vás nepamatuje a tak dál. 

Závěrem. Zkuste jít rovnou k věci.  Shrňte to, o čem jste se bavili v tom prvním hovoru. Řekněte, že to zákazníkovi dávalo smysl. Oznamte mu, že se chtěl sejít a už jenom vybíráte termín.

Hodně úspěšných hovorů

Autor článku

Specialista na obchod a zákaznickou péči

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Podnikáte v segmentu B2C? Pak je toto video pro Vás. Pokud totiž voláte svým potenciálním zákazníkům např. na poptávku, na ...
Snažíte se získávat nové zákazníky pomocí akvizičních hovorů? A potřebujete dostat potenciálního klienta blíže k uzavření obchodu, ale vždy přemýšlíte, ...
Ať už někomu telefonujeme my nebo někdo telefonuje nám s nějakým požadavkem, který chce vyřešit, tak ne vždycky narazíte na ...

Pomáháme k prosperující budoucnosti. Pojďme začít.

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Nezávazná konzultace

Na schůzce probereme vaši aktuální situaci a návrhy možných řešení, které budou dávat smysl a hlavně povedou k vašim cílům. Do 2 pracovních dní se s vámi spojíme a domluvíme si termín.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Počkejte ☝️ Už koluje po vašem obchodním oddělení PlayBook prodejních stylů? Stáhněte si ho ZDARMA

Odpoví vám na otázky jako:
⏱️ Jak uzavírat obchody rychleji a s menší námahou?
🤝 Jak mít dlouhodobě výkonný obchodní tým
💰 Jak duplikovat výsledky nejlepšího obchodníka?