...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Akvizice klienta vs. Rande. Jak být při nich úspěšný? (Díl 10)

Akvizice klienta vs. Rande. Jak být při nich úspěšný? (Díl 10)

Jaké jsou podobnosti mezi pozváním na rande a akvizicí nového klienta? Jakých vlastností, vědomostí a dovedností lze využít v obou případech? A jak získat skvělé sociální dovednosti, které využijete jak v osobním, tak pracovním životě?
Jaké jsou podobnosti mezi pozváním na rande a akvizicí nového klienta? Jakých vlastností, vědomostí a dovedností lze využít v obou případech? A jak získat skvělé sociální dovednosti, které využijete jak v osobním, tak pracovním životě?

Přesně o tom byl další díl Energeťáku s Jakubem Škorpilem, zakladatelem projektu Dynamic Education. Projekt, který pomáhá mužům s jejich sebevědomím, autenticitou a empatií. 

Poslechněte si ho na YouTube, Spotify, Apple Podcast nebo Google Podcast

Čím jsou tyto dva světy podobné?

Jakuba jsme si pozvali právě pro to, aby nám připodobnil situace, kdy jdeme na první rande a toho, kdy se připravujeme na první akviziční schůzku s potencionálními klienty. Paralel mezi těmito světy je asi více, než si myslíte. V obou případech jde o pořádnou dávku zdravého sebevědomí a výše zmíněných sociálních dovedností. Jakmile najdete dostatečnou důvěru v sami sebe, naučíte se, jak komunikovat stylem win-win, tak automaticky zvýšíte své šance na úspěch

Síla sociálních dovedností

Pokud si jako obchodník chcete vykomunikovat lepší deal, lepší podmínky nebo se třeba i posunout ze současné pozice do více strategičtější role, odpovědí jsou právě sociální dovednosti. Během rozhovoru jsme se zaměřili na sílu empatie, mezilidské komunikace a jak nám tyto “soft-skills” mohou pomoci na obou frontách – osobní i pracovní. 

Vzbuďte empatii 

Zásadním faktorem každé úspěšné schůzky je míra empatie. Jak moc se dokážete vcítit do druhého člověka? Dokážete pořádně naslouchat vašemu klientovi a přizpůsobit tak tomu svoji energii? A jde taková vlastnost naučit? Poslechněte si celý rozhovor. 

Obchod je dlouhodobý proces

Stejně tak jako nestačí pouze oslovit váš protějšek a doufat, že vše ostatní už půjde nějak samo, i obchodní proces vyžaduje nejenom akvizici a potencionální uzavření smlouvy, ale i následnou péči. Tím je myšleno, že plácnutí rukou nestačí a i nadále byste se měli o klienta starat dál. Může se z něho stát retenční či přímo loajální klient, a takových není nikdy dost. I to jsme při rozhovoru probrali do detailu. 

Z teorie do praxe 

Kolikrát jste četli přímé návody na to, jak prodávat? Jaké konkrétní techniky použít, jaké formulace, jak se u toho chovat, co za materiály předložit? Pokud už za sebou máte alespoň nějaké obchodní schůzky, sami víte, že to takhle nefunguje. Teorie si můžete přečíst kolik chcete, pokud si však nebudete jistí v terénu, k ničemu vám to nebude. Nejlepší technika učení je tedy praxe. Záleží totiž i na vaší řeči těla, tónině vašeho hlasu, míře vaší sebedůvěry a to, co říkáte, je vlastně až druhotné. Důležité, ale až druhotné. 

Zajímá vás více? Už jste úspěšnými obchodníky a zajímá vás, jak využít vašich schopností i v osobním životě, nebo to máte zcela opačně? Pak si nenechte ujít poslední díl Energeťáku, kde vás zajímavým rozhovorem provedou naši spolumajitelé Honza Laibl a Petr Bernadič. 

Další odkazy a materiály z rozhovoru:

Rozchodová SMS:

Hezký den, Adame, byli jsme domluveni, že se spojíme a nemůžu se Vám bohužel dovolat. Doufám, že je u Vás všechno v pořádku. Nestalo se něco? Petr 

Hezký den, Jakube, byly jsme dohodnuti, že si dáme do pondělí vědět a bohužel se s Vámi nejde spojit. Nerad bych se dostal do situace, kde bych si připadal, že Vás uháním. Proto nechávám míček na Vaší straně. Pokud budete chtít pomoci s rozhýbáním obchodu a zvýšení aktivity u obchodníků ke konkrétnímu cíli, rádi Vás podpoříme. Ať se daří, Petr

Sledujte Dynamic Education na jejich sociálních sítích (YouTube, Instagram) a navštivte jejich web www.dynamiceducation.cz

Na online kurzy od Dynamic Education – navíc sleva 30 % pro vás při zadání kódu ENERGY30.

Naše skupina pro obchodníky a podnikatelé na Facebooku a LinkedInu.

Host Energeťáku

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Co-founder | Specialista na tvorbu byznys strategií a propojení marketing & sales (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.